Kommunikáció, média

Hatalom a mobiltömegek kezében
Nagyításhoz kattintson a képre!

Hatalom a mobiltömegek kezében

Typotex Kiadó, 2006
Oldalszám: 288
Isbn: 9789639664364
3.200 Ft
2.400 Ft
25%
kedvezmény
Vásárlás után járó alap hűségpont: 24 pont
Mennyiség:

Raktáron

Még egy évtized sem telt el az első magyar nyelvű kereső és hírportál létrehozása óta, ám ami akkor sokak számára tudományos fantasztikumnak, avantgarde üzleti vállalkozásnak vagy költséges médiakísérletnek tűnt, mára a mindennapok magától értetődő valóságává vált.


Az internet akkori újdonsága mára megkopott, és ma olyan bűvös szavaktól várjuk a jövőbeli mélyreható változásokat, az üzleti és emberi viszonyok forradalmasítását, mint a blogoszféra, a web 2.0 vagy a 4. generációs médiaeszközök. A MOKK munkatársai kezdettől fogva hitték, hogy az internetben rejlő legkomolyabb üzleti és társadalmi lehetőség a közösségi interakció és kommunikáció minden korábbinál hatékonyabb támogatása révén nyílik meg, és a jövő médiaeszközei olyan eszközök lesznek, amelyek lehetővé teszik a közvetített tartalmak társas viszonyokra és emberi ítéletekre építő szervezését, valamint a közös érdeklődés mentén szerveződő közösségek önszervezését. Talán a MOKK – vagyis inkább a kötet szerzői – már akkor a web 2.0 paradigmájában élt, mikor annak első kézzelfogható szolgáltatásai még fejlesztési prototípus fázisban sem voltak. Ez az érzés a kötetben szereplő cikkek fordításakor fogalmazódott meg bennünk igazán: ha kitörölnénk a hivatkozások évszámait, néhol képtelenség lenne eldönteni, hogy egy most indított béta verziójú web kettes vagy egy 15 évvel ezelőtti betárcsázós szolgáltatásról van-e szó.


Ez a kötet jó áttekintése azoknak az esettanulmányoknak és elméleti építőkockáknak, amelyek a tudomány eszközeivel is alátámasztották az internetet közösségi médiatérként elképzelő, a MOKK-ot (Média Oktató és Kutató Központ) életre hívó megérzéseinket.


 

Nem akar lemaradni akcióinkról?

Iratkozzon fel a hírlevélre hogy legújabb ajánlatainkról elsőként értesülhessen!