
A nemzetközi matematikai közvélemény szerint a matematikaoktatás és a matematikai problémamegoldás történetét két szakaszra lehet bontani. Pólya György előttire és utánira.
Ez elmondható magyarországi viszonylatban is. Pólya György jelentős befolyással volt a magyar matematikatanítás megújulására, a problémamegoldó didaktika kialakítására, a 70-es évek „új matek” mozgalmára.
„Igenis, a matematikaóra lehet érdekes és hasznos, és még több is: amint azt Descartes olyan szépen mondta, »hozzászoktathatja szemünket, hogy lássa az igazságot tisztán és világosan«. Szívből kívánom, hogy hozzanak a matematikaórák a magyar tanulóknak és tanítóknak több örömet, mint nekem hoztak annak idején, és ha ehhez ezen könyv hozzájárulhatna, az nekem okozna örömet.”
Pólya György (1887–1985) a zürichi és a Stanford Egyetem magyar származású professzora, számos matematikai terület művelője, a matematikai heurisztika és tanítás nagyhatású személyisége, akiről világszerte több intézményt és díjat neveztek el.