
Ti is izgatottak vagytok? kérdezte Albrecht az Óxisz szigetére tartó hajón ülve.
Igen, nem sokat hallottam még Óxiszról válaszolt Tarkal. Remélem, érdekesek lesznek a megoldandó rejtélyek.
Abban biztos vagyok erősítette meg Albrecht. Azt hallottam, hogy él ott egy olyan nagymama, aki egyre csak fiatalodik. Igazán szeretném megtudni, ez miképpen lehetséges.
Engem a sokszögalkotás fortélyai érdekelnek tette hozzá Zsordi. Úgy hallottam, hogy létezik egy olyan festő, aki utolérhetetlen a kacskaringós krikszkrakszok rajzolásában.
És veszélyes ez a sziget? kérdezte Tarkal. Élnek ott boszorkányok, sárkányok vagy esetleg vámpírok?
Szerencsére nem nyugtatta meg Zsordi.
Akkor vágjunk bele!
Óxisz mesebeli szigete matematikai feladványairól híres, amelyekkel a sziget lakói szórakoztatják az odatévedő vendégeket. A könyvben 13+1 fejezeten keresztül kalandozunk feladatról feladatra. A három jó barát Albrecht, Tarkal és Zsordi expedíciója a matematika sok területét érinti: van, amikor nyolcszöget kell felezni, máskor egy vasúti szerelvény optimális összeállításáról van szó, vagy éppen egy kétszemélyes játékban kell megtalálni a győzelemhez vezető stratégiát. A feladatokat 12 éven felüli, a matematika iránt érdeklődő diákoknak ajánljuk, de úgy véljük, a felnőtteknek is jó szórakozást jelenthet a fejtörőkön való gondolkodás. A kötet szerzői elméleti matematikusként végeztek az ELTE-n, és ma mindhárman középiskolások matematikai tehetséggondozásával foglalkoznak. Hogy így alakult, biztosan nem független a Dürer Versenytől